Van explorer tote tot luiertas

één van mijn vriendinnen was zwanger van haar eerste kindje.
Ondertussen is ze bevallen van een flinke zoon en schrijf ik een blogje over de explorer tote waar ik een luiertas van maakte.


Samen gingen we stofjes shoppen. Online en bij Lizzy l'oiseau. 
We keken voor een unisex luiertas zodat ze bij een volgende baby ook nog bruikbaar is.
We kozen samen voor gespikkelde jacquard in wit en zwart met een koperkleurig accent. 
Als 'bodem' gingen we voor roestkleurig kunstleer.
 Persoonlijk vind ik dat duurzamer en sterker dan jacquard of canvas. 
De binnenkant werd een eekhoorn stofje dat perfect matcht met de koperen/roestkleurige accenten aan de buitenkant.


De versteviging en fournituren vonden we bij k-bas:
zwarte, lederen riemen en rivetten alsmede een koperkleurige rits.
De hele buitentas werd verstevigd met style-vil en de bodem nog eens extra met sandwich fix. 
De voering en zakdelen werden verstevigd met G700.


Zakjes en vakjes zijn in een luiertas heel handig. 
Voor de zakdelen aan de buitenkant veranderde ik niets. De binnenkant wel. 
Daar voegde ik een groot ritsvak toe aan de ene kant en vakjes met bovenaan een elastiek aan de andere kant.
De vakjes met elastiek werden in 3 verdeeld. 
2 op maat van de papflessen en 1 groter vak waar eventueel kleertjes of luiers in passen.
Ik voegde ook nog een musketon toe voor een sleutel of tutje aan te hangen.



Aan de buitenkant liet ik de 'typische' flap weg die je bij exploretotes vaker ziet. Er werden wel drukknopen op de buitenzakken gezet zodat ze niet openstaan.
Da lange riem is dan weer handig om de tas over de schouders te dragen of aan de buggy of koets te bevestigen.


Ik naaide ook nog een outfitje voor de kleine 'Tis'. Maar daarover lees je later meer.





Je kan me volgen op facebookinstagram of bloglovin'

Liefs, Caro x

Reacties

  1. Deze luiertas kan zeker ook gewoon verder gebruikt worden! Heel stijlvol en wat een goed idee om die typische flap weg te laten, dan wordt het plots toch weer een andere tas. Iets om te onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een supermooie versie! En zo goed doordacht gemaakt ook, knap. Ik zou voor een luiertas niet meteen aan dit patroon gedacht hebben, maar zo zonder flap en met de aanpassingen binnenin lijkt het me zeer praktisch. Een ideetje dat ik zeker ga onthouden. Merci voor de inspiratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje voor het delen! Een erg leuk cadeau

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie, praktische tas ! Stik jij die dingen met een gewone machine en speciale naalden of is het een prof.naaimachine ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik heb een Pfaff naaimachine en daar lukt het redelijk vlot mee.

      Verwijderen
    2. Dan ga ik het alvast eens uittesten met mijn Pfaff-ke 😀

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts