Schaamteloos kopiëren

La maison victor, één van mijn favoriete naaitijdschriften.
Niet voor niets dat ik hier een abonnement op heb. Elke keer loop ik vol enthousiasme naar de brievenbus wanneer de nieuwe editie uitkomt. 
Editie 5 sept. - okt. 2016 was een toppertje volgens mij. Wat een mooie jurk stond daar in!




Het was liefde op het eerste gezicht met de 'Raven jurk' en die prachtige stof.
Al snel begon ik online te zoeken en webshops af te schuimen. Volgens de website van La Maison Victor zou de stof pas half september beschikbaar zijn. Wat jammer!
Uiteindelijk kocht ik de stof half september in mijn favoriete stoffenwinkel op 5 min. van mijn deur, Lizzy l'oiseau.




Helemaal kopiëren deed ik uiteindelijk toch niet.
In de facebook groep 'creaties uit la maison victor' las ik veel over de zakken in de jurk.
Uiteindelijk liet ik ze weg.
De jurk tekende ik 10 cm langer, op aanraden van diezelfde groep.
Uiteindelijk was 4 cm. genoeg geweest. Want op het einde heb ik de jurk nog 6 cm ingekort. Maar dat is naar ieder zijn smaak. Ik vind het mij het mooiste staan als hij niet tot op mijn knieën valt.




De stof zelf was heel dilicaat. Elke keer als ik iets moest afspelden was het oppassen dat ik geen lusjes maakte.





Ook kater Marcel die alles wat beweegt leuk vindt was geen zegen bij het maken van dit kleedje. Het leverde wel deze leuke beelden op.




De jurk zelf zit fantastisch, dit wordt één van mijn favoriete herfst/winter jurkjes. Ik maakte mijn confectiemaat en moest nadien niets innemen of vergroten.

Een geslaagde kopie?


  • Patroon: La maison victor editie 5, sept. - okt. 2016: Raven Jurk
  • stof: Lizzy l'oiseau
  • Foto's: papa, Kurt Nijs

Reacties

  1. Supermooi gedaan beetje jaloers durf nooit iets voor mezelf te naaien , zit altijd te knoeien met het aanpassen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, niet twijfelen en gewoon doen! Online vind je heel veel hulp als iets niet lukt ;-)

      Verwijderen
  2. harstikke mooi! leuke foto's van je kat ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb mijne ook geknipt nu nog maken en ook zonder zakken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze jurk is inderdaad echt op je lijf geschreven! Het staat je beeldig, perfect van kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie jurk , heel mooi stofje ! Het staat je beeldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad prachtige jurk en kopiëren kan geen kwaad hé als het plaatje nu eenmaal helemaal klopt qua jurk en stof! Staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig ... Ik vind hét érg mooi, staat je geweldig

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts