Een cadeautje voor een klein meisje

Eén van mijn vriendinnen werd in oktober mama van een klein meisje, Leina-Greece.
Vandaag gingen we op babybezoek. En daar horen natuurlijk zelfgemaakte cadeautjes bij.


Ik naaide een dekentje uit deze prachtige zonen 09 jacquard. Ik koos ervoor om de randen gewoon af te werken met een overlocksteek en er geen 'voering' tegen te zetten. 
De Jaquard is zacht en redelijk dik op zichzelf. Met een voering er tegen zou het dekentje veel te zwaar/warm zijn.


Van het restje naaide ik 'konijnenoren' die ik knoopte aan een houten bijtring. Sinds kort kan je deze ringen vinden bij Veritas. En ik kocht er meteen enkele om een kleine voorraad aan te leggen. 


Tot slot naaide ik de Gipsy jurk uit de maart-april editie van La Maison Victor. 
Het werd maatje 68 in een french terry van See you at six.
Omdat ik werk met een stretchstof en afwerk met boordstof liet ik de drukknopen op de rug achterwegen. 
Er zit genoeg rek in de stoffen om het comfortabel over een babyhoofdje te krijgen. 



  • Patroon Jurk: Gipsy jurk - La Maison Victor: maart/april 2018
  • Patroon konijnenoren: gevonden via Pinterest
  • Stof jurk: See you at six - Lizzy l'oiseau
  • Stof dekentje en konijnenoren: Jacquard - Zonen 09

Je kan me volgen op facebookinstagram of bloglovin'

Liefs, Caro x




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts