BLOGTOUR - MIJN TAS 2: Mathilda

Ergens aan het einde van het vorige schooljaar kreeg ik een mailtje van Nathalie en Sofie.
Ze stelde de vraag of ik wilde meedoen aan de promotour van hun nieuwe tassenkind 'Mijn tas 2'. Lang moest ik daar niet over nadenken en het resultaat zie je nu hier.


We kregen het patroon van Mathilda, één van de twaalf tassen in het boek opgestuurd. 
Zoals elk model uit het boek heeft de Mathilda 2 concepten.
Oorspronkelijk wou ik voor het 'speciale' gaan. Een buitentas van plastiek met stoffen binnentas: de 'Mathilda 1'.
Met het oog op de herfst en met het idee dat plastiek meer bij de lente en zomer past  koos ik voor veilig: 'Mathilda 2' it is.
Nu ik in het boek de foto's zag van Mathilda 1 komt mijn eerste idee terug en kriebelt het om ook deze te naaien.



Stap voor stap volgde ik de handleiding, die zeer duidelijk is aan de hand van foto's. Toch liep het naaiproces niet van een leien dakje. Dat kwam door de gekozen materialen.
Om in de herfstsfeer te blijven koos ik voor kaki, groene suede in combinatie met zwart kurkleer en een zwarte volleren riem.
Door de versteviging - ik moest de suede verstevigen met sandwich fix om de rek uit de stof te halen en een stevige voorzak te bekomen - in combinatie met mijn materiaalkeuze, was het bijna onmogelijk om de tas in elkaar te naaien op de plaatsen waar voorgaande samenkomen.


Daarom zette ik de hengsels vooraan vast met rivetten, vier aan elke kant. Aan de achterkant van de tas kon ik de hengsels wel vast naaien, hier zit geen extra laag suède en sandwich fix.
De zijnaden daarentegen gingen iets moeilijker, verschillende keren vooruit en achteruit stikken brachten de oplossing. Gelukkig zit er voering in de tas, wat het allemaal verdoezeld.


Aan de binnenkant voegde ik een ritsvakje toe. Persoonlijk vind ik (rits)vakjes handig in grote tassen.
Gelukkig scoorde ik mijn voeringstof in de solden. ik heb al spijt dat ik er niet meer van bestelde.

Ik ben zeer tevreden met mijn Mathilda en gebruikte ze al verschillende keren.
Ik kan niet wachten om met de andere patronen uit het boek aan de slag te gaan. Ik kreeg het boek al in de brievenbus en  kan jullie verzekeren, daar staan echt toppertjes in.
Ik kan zelfs niet kiezen met welke ik begin. Wordt dus uiteraard vervolgd...
Mijn tas 2 is dus een must voor elke hobby naaister. Een echte aanrader!


Ga zeker ook eens kijken welke versie zij van de Mathilda gemaakt hebben!
Carolien - Katrien - An - Mieke  - Nancy


  • Patroon: Mathilda 2 - Mijn Tas 2
  • Zwart kurkleer, zwarte volleren riem, versteviging en fournituren - K-Bas
  • Kaki groene suède, katoenen binnenstof: Het Stoffenhuis

Je kan me volgen op facebookinstagram of bloglovin'


Liefs, Caro x

Reacties

  1. Ondanks het 'gevecht' tijdens het naaien, heb je weer een pracht van een tas gemaakt Caro! Ik ben fan van de rivetten vooraan, maakt de tas wat stoerder! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap genaaid weeral Caro! Ik ben ook fan van je combinatie van materialen en kleuren. Echt een hippe stoere versie! Past helemaal bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal fan van je stoffenkeuze. Het mag dan een heel gevecht geweest zijn... maar hiermee kan je fier de straat over!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw! je brengt me trouwens op een ideetje want ik heb nog een restje suede liggen van een kleedje, lijkt me dus perfect hiervoor (vloeken inclusief ;-) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt met de materialen, maar het eindresultaat is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Caro,
    Een hele leuke uitvoering die je hebt gemaakt! Ik vroeg me af of je het kurkleer ook verstevigd hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Alie, tegen de kurk zit een laagje style-vil.
      Groetjes, Caro

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts