Een kerstcadeau dat doet verlangen naar de lente

Het laatste zelfgemaakte kerstcadeau staat eindelijk online.
Het is er eentje op aanvraag. 
Mama vroeg me of ik voor haar getrokken naampje (Secret Santa was plots niet meer zo secret) een tas wou maken.


Toen ik hoorde dat het een cadeautje voor mijn schoonzus was, had ik meteen een idee.
Ik toonde een patroon en stofjes aan mama en die keurde alles meteen goed.
Stofjes en fournituren werden besteld en enkele dagen later ging ik aan de slag.

Als basis gebruikte ik het patroon van tienertas van An a.k.a Jace did it
Een patroon dat ik nooit eerder maakte, maar zo duidelijk is uitgeschreven dat de tas zo geknipt en in elkaar genaaid was. Je kan het hier gratis vinden.
Voor een  stevigere tas combineerde ik de stof met krukleer. Voor de hengsels ging ik ook voor kurk. 
Ik zette ze opnieuw vast met rivetten en dus niet op de manier zoals An voorschrijft in het patroon.

De binnenkant kreeg een ritszakje en een 'clip' om sleutels aan te hangen.
Deze tas verstevigde ik met vlieseline H640. 
Ik streek de vlieseline 1 keer aan de buitenstof en 1 keer aan de binnenstof voor een stevige tas. 
Het ritszakje werd met dunndere vlieseline verstevigd en op de bodem streek ik fast to fuse medium. Zo blijft de voerinsstof aan de bodem vast zitten.


Als vervroegd kerstcadeau kreeg ik een nieuwe naaimachine. 
Wat een verademing bij het maken van tassen. Geen naalden die vastlopen of breken, geen motor die tegenspruttelt,...
Mijn nieuwe machine naait zonder problemen door lagen kurk, nepleer of andere stoffen. 
Ik ben ook meer tevreden van de afweringsgraad van mijn tassen en kledingstukken.
De machine heeft ook een alfabet. 
Om de tas persoonlijker te maken, borduurde ik 'Lene' aan de binnenkant.
Van een uniek stuk gesproken.





  • Patroon: Tienertas van jace did it
  • Kurkleer, versteviging en fournituren: K-Bas
  • canvas buitenstof: De stoffenkamer
  • Voering: Lizzy l'oiseau
  • Reacties

    1. Ik blijf fan van die combinatie van stof en kurkleer... Zo'n cadeau zou ik met veel plezier in ontvangst nemen!

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Dat is opnieuw een prachtig cadeau Caro! Fijn he zo een nieuw machien! ;-) Groetjes, Carolien x

      BeantwoordenVerwijderen
    3. oooh wat een prachtige combinatie! wat voor machine heb je nu?

      BeantwoordenVerwijderen
    4. Prachtige tas. Ik moet dringend eens de tijd vinden om deze tas van mijn verlanglijstje te halen.

      BeantwoordenVerwijderen
    5. Hele mooie tas! Ook tof idee om de naam in debinnenkant te borduren. Ik heb ook zo’n alfabet maar gebruik het nooit...

      BeantwoordenVerwijderen

    Een reactie posten

    Populaire posts